When one door closest another one opends...

En kväll som inte alls blev som det var tänkt.
Det började egentligen igår med att jag var på personalfest, kom hem sent, hade sjukt skoj mestadels av kvällen, sov lite och for på jobbet idag. Sen ikväll var det återträff med klassen som jag tog examen med. Jätteskoj att träffa folk igen och se vad dom håller på med. Herregud vad jag blir imonerad av jobbet dom gör! :) Stolt över att vi vanliga människor fixade att läsa till ssk och jobba som ssk osv...
Istället för att följa med dom ut följde jag med Antonia på schlagerklubben. Det var skitskoj där med henne också. Måste umgås mer med den bruttan, men hon tycker att jag är tråkig för att jag snart "har pojkvän", men det får hon leva med :)
Hur som helst så lyckas jag springa in i en person som jag inte sett på väldigt länge, eller pratat med på väldigt länge. Han såg mig men gick bara förbi. Jag däremot var bara tvungen att gå fram och det kändes helt okej att göra det, det kändes helt okej att säga att han krossade mitt hjärta, att jag var jätteledsen och besviken på han i ett halvår, att han tog bort min tro på människan, att jag gått och pratat med en kurator, MEN att jag mår bra nu. Livet är på topp, jag har rest, har jobb, har köpt lägenhet, har träffat en jättefin kille, att stridsyxan är nerlagd och att jag inte längre går runt och är arg. Fick ge honom en "det är okej kram". Fick säga njut av livet för det gör jag just nu. Så lustigt det där. Såklart att jag tänker på honom någon gång emellanåt, men jag hade accepterat att inte få ett avslut och helt plötsligt ett år efter allt började så står jag här nu med något typ av avslut. Jag har fått ett förlåt och jag kunde nog säga att det är okej. Jag går verkligen inte runt och slösar tid och engeri på det där längre, det ligger i mitt förflutna och nu siktar jag på framtiden. Och det känns så himla härligt att göra det för nu stänger vi dörren helt och hållet till det som varit. Jag har bara blivit rikare av mina erfarenheter och dom tar jag med mig och så hoppas jag att jag snart kan öppna en ny dörr helt och hållet, som just nu känns som att den står på glänt, till framtiden. Öppna upp dörren till MIN framtid.
 
Peace, love and understanding!
 
NJUT av livet. Det har så mycket att erbjuda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0